Hvordan foregår aktivering av SIM-kort?

Noen dager etter bestilling vil du få et brev i posten med ditt nye SIM-kort. Under SIM-kortet står forventet tidspunkt for når abonnementet blir aktivert. Denne informasjonen får du også tilsendt på SMS.

 

Du kan vente med å bytte SIM-kort til ditt gamle abonnement har sluttet å virke. Hvis du har satt inn ditt nye SIM-kort og opplever problemer med aktiveringen, kan du forsøke å slå av og på telefonen. 

 

Det er ikke uvanlig at aktivering av SIM-kortet skjer noen minutter senere enn forventet. Noen ganger kan det også forekomme forsinkelser hos Telenor som gjør at det kan gå lenger tid. Derfor anbefaler vi å vente med å bytte til det gamle SIM-kortet slutter å virke.

Endre aktiveringsdato?

Tildeling av dato og klokkeslett for aktivering av det nye SIM-kortet skjer automatisk. Ønsker du å endre til en annen dag i vår åpningstid, kan du ringe oss på 230 06100 så ordner vi det.


Nytt nummer?

Har du nytt nummer kan du ta i bruk SIM-kortet med en gang du får det.

Var dette svaret nyttig?
Ja Nei