Hvorfor får jeg feilmelding når jeg setter inn SIM-kortet?

Om du får opp en feilmelding eller ikke har dekning når du har satt inn SIM-kortet, kan det ofte hjelpe å skru av mobilen og deretter slå den på igjen. Her finner du noen av de mest vanlige feilmeldingene i forbindelse med SIM-kort.

"Sett inn SIM-kort" kan bety at du har satt inn SIM-kortet før det ble aktivert.

 

"Ikke registrert på nettverk" betyr at telefonen din ikke finner noe dekning. Ofte vil det da fungere å skru av telefonen og deretter slå den på igjen. Om det ikke fungerer kan det være at SIM-kortet ikke er aktivert ennå. I noen tilfeller kan du da aktivere SIM-kortet selv på Min side mobil under menypunktet "SIM-kort".

"Opplåsnings-PIN-kode for SIM-nettverk" betyr at telefonen din er operatørlåst. Da kan du gå inn på Telenor eller Telia sine nettsider og se hvilken prosedyre du må gjøre for å låse opp telefonen.

"SIM-kortet er ugyldig" kan komme opp både dersom telefonen har operatørlås og dersom SIM-kortet ikke er aktivert.

 

Har du problemer med å få SIM-kortet til å fungere? Ring oss på 55 52 67 00, så vil vi hjelpe deg å finne ut av det.

Var dette svaret nyttig?
Ja Nei