Tips om mobil

Enkel bestilling av SIM-kort i Fjordkraft-appen

Har du fått deg en ny dings som trenger SIM-kort, eller må du erstatte et gammel SIM-kort som har forsvunnet eller blitt ødelagt? Det bestiller du enkelt selv i Fjordkraft-appen.

Publisert: 20. mai 2021

Nå har vi gjort det enda enklere for deg som av en eller annen grunn trenger et nytt SIM-kort. Alt du trenger å gjøre er å åpne Fjordkraft-appen, gå inn på mobilabonnementet ditt og velge “SIM-kort”, så er du i gang. 

 

 

3 typer SIM-kort

Vi tilbyr 3 forskjellige typer SIM-kort. Er du litt usikker på hva du trenger? Her forklarer vi hva som skiller de fra hverandre. 

 

Data-SIM

For enheter som bare trenger data, for eksempel et nettbrett. Det er viktig at du ikke bestiller vanlig SIM-kort til en enhet som ikke kan brukes til å ringe med – dette vil skape tekniske problemer. Til en slik enhet trenger du et data-SIM. 

 

Tvilling-SIM

Med et tvilling-SIM får du et ekstra SIM-kort som er knyttet opp mot mobilabonnementet ditt. Dette brukes typisk i en ekstra mobiltelefon, slik at du kan motta samtaler og SMS til samme mobilnummer på begge telefonene. Mange liker å ha en smarttelefon til hverdagsbruk, og en enklere og mer hardfør telefon til å ha med seg på hytta, på båten eller på fjelltur. Det finnes også smartklokker med ringefunksjon som benytter Tvilling-SIM. 

 

Erstatnings-SIM

Hvis SIM-kortet tilknyttet mobilabonnementet ditt er gammelt eller skadet kan du bestille et helt nytt SIM-kort tilknyttet samme mobilnummer. Når det nye kortet blir aktivert vil det gamle slutte å fungere, så ikke aktiver kortet før du er klar for å kaste det gamle. 

 

Men hva om jeg trenger eSIM?

Vi har også eSIM: heldigitale SIM-kort nyere mobiler og nettbrett som støtter dette. Alle de tre typene SIM-kort som vi har listet opp kan bestilles som eSIM, og du velger dette selv når du er i gang med bestillingen din. Hvis du bestiller et eSIM får du ingenting i posten, ettersom slike elektroniske SIM-kort aktiveres via QR-kode. Hvis du ikke er sikker på om du skal ha et eSIM eller et fysisk SIM-kort skal du helt sikkert ha et godt, gammeldags fysisk SIM-kort som kommer i posten. 

 

Er du fortsatt usikker på hva du trenger? Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg på vei. Du kan nå oss på telefon 230 06100, chat eller Facebook alle hverdager mellom 08 og 20.