Tips om mobil

Få full kontroll på mobilkostnadene

Mange av oss har nok opplevd å få en mobilfaktura som var litt høyere enn planlagt. Nå får du muligheten til å sette en stopper for dette.

Publisert: 01. mai 2019

I dag lanserer vi to nye valgfrie tilleggstjenester for våre mobilkunder: Datakontroll og Foreldrekontroll. Du kan enkelt aktivere disse på ditt eller din families mobilabonnement ved å besøke Min side eller logge deg inn på Fjordkraft Mobil-appen (App Store og Google Play). Tjenestene er helt gratis.

 

Datakontroll: full surfestopp når mobildataen er brukt opp

Datakontroll er tilleggstjenesten for deg som ikke ønsker å ha mulighet for overforbruk av data. Slik fungerer den: Du surfer som normalt på mobilen helt til den inkluderte datamengden din er brukt opp, i tillegg til eventuell Data Rollover og ekstra datapakker. Da er det full stopp og du kan ikke bruke mer mobildata. Hvis du vil surfe mer kan det kjøpes en ekstra datapakke, eller vente til en ny måned begynner. På denne måten er det du selv som avgjør om du vil betale mer for mobildata enn det som er inkludert i abonnementet ditt.

 

NB: Datakontroll virker kun på datatrafikk som inngår i den inkluderte datamengden din. Så surfing på skip, i fly eller land utenfor EU/EØS vil ikke stoppes av denne tjenesten. Å bruke mobildata i disse situasjonene er svært kostbart, og vi anbefaler å skru mobildata helt av på mobiltelefonen hvis man skal reise med fly eller skip.



Foreldrekontroll: stopper alt som ikke er inkludert i månedsprisen

Vi lanserer også Foreldrekontroll som er en strengere variant. Her totalsperres abonnementet for all bruk som ikke er inkludert i den faste månedsprisen. Dette gjelder databruk utover inkludert datamengde, tilleggstjenester, innholdstjenester, teletorg- og opplysningstjenester og bruk til utlandet.

 

Kort oppsummert: Med Foreldrekontroll vil et barn som har et abonnement til f.eks 199,-/mnd aldri få en større mobilfaktura enn 199,-/mnd.

 

NB: Foreldrekontroll vil føre til at mobilen ikke kan brukes utenfor Norge, hverken til ringing, SMS eller mobildata. Dette betyr at juridisk eier må deaktivere Foreldrekontroll før avreise til utlandet. Foreldrekontroll vil også sperre for tjenester som barnet kanskje bruker i hverdagen, som for eksempel betaling av bussbilletter over mobilfakturaen. Dette kan man løse ved å sette opp betaling via Vipps eller bankkort i stedet.

 

Aktiver i dag

Både Datakontroll og Foreldrekontroll er tilgjengelige på Min side og i appen vår fra og med i dag. Vi vet at disse to tjenestene har vært svært etterspurte blant våre kunder, og si synes derfor det er veldig gøy å endelig kunne lansere dem. Vi håper de faller i smak for deg og din familie, og at de er med på å gi dere enda bedre kontroll over deres mobilkostnader.

 

 

Mobilabonnement til deg selv eller familien? Sjekk våre mobilabonnement her